واکنش‌سنج: راه آسان تور کردن خواننده‌ها

» منبع: اخبار بلاگر

یکی از اهداف بلاگر -به روایت خودشان البته- دسترسی آسان صاحبان وبلاگ‌ها به بازخورد یادداشت‌های وبلاگشان است، عقیده دارند که واکنش‌ها و انتقاد‌های خوانندگان وبلاگ، محرکی قوی برای نویسنده است و این واکنش‌ها بر محتوای وبلاگ تاثیر می‌گذارد. روی همین حساب هم هست که بلاگر، واکنش‌سنج را معرفی کرده؛ یک حاشیه‌ی ساده، پای یادداشت که خواننده علامت می‌زند، به سادگی زدن یک تقه، و نظرش را در مورد یادداشت اعلام می‌کند.

برای فعال کردن‌اش، از داشبورد به چیدمان بروید و روی دکمه‌ی ویرایش در بخش “پیام‌های وبلاگ” تقه بزنید. در کادر جهنده‌ی بعدی، تیک “واکنش‌ها” را بزنید و با زدن تقه روی “ویرایش”، گزینه‌های مورد نظرتان را وارد کنید. تصاویر زیر، کمک‌تان می‌کند.

blogger-reaction-01

blogger-reaction-02

با این کار، واکنش‌سنج فعال می‌شود، اما اگر پوسته‌ی وبلاگ‌تان شخصی شده، ناچار هستید تمام ابزارک‌ها را حذف کنید تا واکنش‌سنج را رویت کنید. اگر هم هنوز از پوسته‌های کلاسیک استفاده می‌کنید، پس به چیدمان جدید مهاجرت کنید.

و البته، واکنش‌سنج تنها راه گرفتن بازخوردها نیست، می‌توانید روی کادر توکار نظرخواهی هم حساب کنید. قصد بلاگر این است که وبلاگ‌دارها با استفاده از این ابزارها، به آسانی بازخورد مناسب را از خواننده‌ها بگیرند.